Måndag Mitt i Mellan

Är på hemaplan, vilket innebär Tormestorp. Anledningen till att jag for hem en sväng är att det gick så snabbt från tanke till handling i Göteborg. Vilket innebar att jag inte fick med mig så mycket mer än mig själv och att jag hade lite småsaker kvar att fixa som; som försäkring, pass, glasögon, cv mm... Men de vart värt att fara till direkt från Götet eftersom jag var tvungen att betala hyra och se så att jag inte blev helt blåst på samma gång. Känns tryggt att komma tillbaka till ett rum som man redan flyttat in i. Blev dock lite extra flygresor (ca 2) men de går jämnt upp på att jag slipper bo på hostel och leta bostad när jag kommer. Jaha, detta blev väl ganska rörigt, men det är precis de det är antar jag. I fredags vart de avskedshejdå iaf. På initiativ av Jenny bjöds de till hejdå-önskar-Lina-Agnes-och-Jenny. Först var de vin hos Lina därefter Kings Head med ytterligare väldigt mycket folk, dans, öl, champange, +400kr, massa mat och gömma spåren. Champangen och de 400 kr var från en man med alldeles för mycket pengar som bjöd bort ca 6 flaskor och lite marker som jag lyckades vinna ytterligare på Black Jack, vilket jag aldrig riktigt greppade. Efter KH hamnade vi i någons kök med massa mat sen på trottoaren och därefter på cykel för att slutligen avsluta hemma runt halv 6. Idag trodde jag att jag skulle få lön för att sedan kunna hämta ut mina glasögon, men den gamla lönelappen lurade mig och jag får vänta tills onsdag. Har istället klurat lite med mitt cv som aldrig tycks bli bra, eller ens klart. Ungefär för långt och ointressant som alldeles för mycket och för lite information på en gång. Nä, det är inte min grej. men jag har två dagar på mig att fortsätta ta bort, lägga till, ta bort igen och lägga till. Nu hade jag inte tänkt skriva mer innan jag far. Det blir lätt lite stinalee-varning då, vilket känns oerhört obehagligt och inte alls meningen.

Kommentarer
Postat av: Lena Jönsson

Lycka till med jobsökandet!

2008-08-31 @ 13:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0